Piękne wnętrze, które przyjmuje gości to jedno. Mogłoby się wydawać, że to kwestia najważniejsza i nadrzędna. Niemniej jednak trzeba ocucić swoje oczekiwania. Oczywiście, ważne jest, gdy pomieszczenie jest urządzone ze smakiem i stylem. Chce się do niego wchodzić, panuje niebanalna atmosfera, a goście widząc tłum na sali – chętniej wchodzą do środka. Co jest jednak powodem, że piękne wnętrza upadają? Oczywiście kuchnia i wydawane posiłki. Właściciele gastronomii bardzo często mają tendencję do tego, że w pierwszej kolejności zajmują się wystrojem – a potem brakuje środków na odpowiednie wyposażenie kuchni/zaplecza. Powodów jest jednak wiele więcej. Oto podstawowe błędy, których powinno się wystrzegać jak ognia:

  • Po pierwsze należy stworzyć możliwości do tego, aby posiłki mogły być przygotowane.

    Żaden kucharz nie będzie w stanie zrealizować swojego zadania, jeśli nie będzie miał odpowiedniego sprzętu;

  • Trzeba dbać o czystość. Nie ma nic gorszego niż brud na zapleczu. Wierzcie lub nie, ale to odbija się na posiłkach, które są w efekcie wydawane gościom. Jeżeli pracownicy wyraźnie widzą, że mogą pozwolić sobie na zaniedbanie obowiązków higieny i sprzątania swoich stanowisk – będą to nagminnie robić. Kuchnia to nie tylko gotowanie, a restauracja nie tylko zarabianie. Należy dbać o tą kwestię – dla gości i dla uniknięcia kłopotów z przykładowym sanepidem i innymi kontrolami;
  • Prowadząc gastronomię z której korzystają dzieci i osoby starsze w szczególności trzeba dbać o higienę rąk. Oczywiście nie jest tak, że w innej grupie docelowej się tego nie robi, ale omawiania – dość mocno narażona jest na zatrucia i obniżenie odporności. Dlatego też mycie rąk przed każdym posiłkiem, który ma zostać przygotowywany jest koniecznością;
  • Najczęstszy powód dla którego ludzie rezygnują z odwiedzenia danego lokalu gastronomicznego są: brzydki zapach unoszący się w powietrzu i negatywne opinie innych gości. Stała wymiana oleju, czy dbanie o jakość wody powinno leżeć w kwestii zarządzającego.

.