Marketing vs lokal gastronomiczny – czy zawsze jest niezbędny?

Marketing to bardzo ładne słowo, którego znaczenie zna niemal każdy, lecz działanie już nie do końca. Współcześnie działania marketingowe dotykają niemalże każdy biznes i tematykę. Ciężko wyobrazić sobie jakąkolwiek sferę bez marketingowej ,,skazy’’. Podobnie dzieje się obszarach lokali gastronomicznych.

www.obowiazkowo.com.pl strunobetony i betonowe nadproża strunobetonowe z betonu lanego Zbiorniki na ścieki

Wszystko spowodowane jest nie tylko stale narastającą konkurencją i potrzebą wybicia się wśród innych. Marketing to także narzędzie, które służy do badania opinii publicznej, a co za tym idzie – zwiększenia zadowolonych klientów, czy zmian, których należy dokonać już w trzonie organizacyjnym. W jakich obszarach marketing jest konieczny? Jak z niego korzystać?

  • Jak się okazuje, nawet najlepsze i najdroższe działania marketingowe zdadzą się na nic, jeśli obsługa klienta kuleje. Można się dwoić i troić, lecz niemiły kelner zniszczy nasz biznes szybciej niż się wydaje.

    Lokale gastronomiczne to obsługa – jak nigdzie indziej kojarzona z przyjazną, domową i pomocną. Pewnie każdy miał okazję być w takim miejscu, gdzie już przez wzrok kelnera lub jedno słowo miało się chęć po prostu uciec. Podsumowując – obsługa klienta, standaryzacja zachowania, oryginalność – o to dbać należy;

  • Kolejnym ważnym elementem marketingowym jest wymyślenie prostej rzeczy, jaką jest nazwa. Prostej oczywiście z pozoru, bo na te najlepsze już ktoś wcześniej wpadł.

    Nie należy jednak się poddawać, zawsze istnieje szansa, że kreatywność się w nas obudzi. Współcześnie zaleca się jednak kreowanie nazwy w oparciu nie tylko o oryginalność, ale łatwość w zapamiętaniu, prostotę lub chociażby grę słów;

  • Menu i klimat – jak połączyć te dwa elementy. Okazuje się, że nawet najśmielsze działania marketingowe restauracji, która oferuje bardzo rozbudowany asortyment – nie przynoszą efektów. Najlepiej jest, gdy dany lokal w czymś szczególnie się specjalizuje.

    Mowa tu o tym jednym, konkretnym daniu, np. pierogi, makaron domowej roboty, czy zupa z sezonowych warzyw. Mając już taką propozycję – należy odpowiednio umiejętnie dopasować w drugim etapie klimat.

.